My Blog List

Friday 27 May 2011

Dapatkan Siri Latihan Di Fanpage Saya

السلام عليكم و رحمة الله وبركاته
               Apa khabr semua? Alhamdulillah syukur kepada Allah SWT kerana telah menizinkan dan memberi kekuatan kepada saya untuk meneruskan laman Blog yang telah bersawang sekian lama. Cabaran dan dugaan yang ditempuhi stiap hari menguji kekuatan fizikal dan mental saya. Alhamdulillah saya baru saja selesai membentuk satu komuniti baru di Fanpage saya yang diberi nama Bahasa Arab Semudah...ا ب ت yang ternyata telah mendapat sambutan yang menggalakkan, Alhamdulillah.

               Boleh dikatakan purata pengunjung baru yang berminat untuk turut serta dalam komuniti belajar bahasa Arab ini hampir 100 ahli komuniti baru setiap hari dan mereka menunjukkan minat untuk mempelajari bahasa Al-Quran ini. Harapan saya semoga Allah SWT terus memberi kudrat serta kekuatan fizikal dan mental kepada diri saya untuk menyumbangkan ilmu yang sedikit ini dalam memberi bimbingan pengetahuan bahasa Arab kepada masyarakat Islam di Malaysia khasnya dan seluruh pelusuk dunia amnya. Menurut data di fanpage saya, ada sahabat yang dari Russia, Amerika Syarikat, United Kingdom, Philippine, China, Indonesia dan sebagainya dan saya berasa terharu juga ada fans (saya lebih selesa memanggil sahabat-sahabat) dari kalangan masyarakat Arab dari Timur Tengah yang telah memberikan sokongan moral kepada komuniti ini untuk memperjuangkan bahasa Arab walaupun ianya hanya kelihatan seperti pelajaran di sekolah tadika. 

               Jangan diukur dari umur komuniti ini yang hanya baru berusia 3 minggu sejak ianya ditubuhkan pada 5 Mei, tetapi ukurlah dari sumbangannya kepada masyarakat Islam di ceruk rantau ini. Komuniti Bahasa Arab Semudah ... ا ب ت ditubuhkan bagi memberi peluang kepada mereka yang berminat terhadap bahasa Arab atau telah mempunyai niat tetapi tiada medium untuk mereka belajar. Komuniti ini menyediakan panduan dan bimbingan bagi mereka yang ingin belajar diperingkat awal sahaja. Bagi yang sudah mahir anda digalakkan untuk mencari komuniti yang sesuai dengan peringkat kemahiran anda.

Berikut ini adalah diantara latihan harian yang telah saya hasilkan untuk dipelajari oleh komuniti pada setiap hari. Fan-page saya:   http://www.facebook.com/BahasaArabMudah
 

No comments:

Post a Comment